היחס של החרדים לרפורמה | פינת הפרשנים

אסתי פלד No Comments on היחס של החרדים לרפורמה | פינת הפרשנים

הפרשנים אריה ארליך וישי כהן שוחחו עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" על המגעים לפשרה ברפורמה במערכת המשפטית, ועל התנהלות הנציגים החרדים בעניינה | האזינו

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עורך מגזין "משפחה" אריה ארליך פתח את השיחה: "הרצוג הזמין את רוטמן כדי לתקן את הרושם שנוצר בנאומו ביום חמישי בו הוא איבד את העמדה של המתווך. הוא דיבר במילים קשות נגד הרפורמה. ועכשיו הוא מנסה לתקן את הרושם. אני לא רואה מהלך שקורם עור וגידים, לפיד לא מוכן לדבר עד שעוצרים את החקיקה, כי הכאוס משרת אותו פוליטית. גם לוין נמצא מטר ממימוש חזון חייו, הוא הולך עם זה 20 שנה והוא לא רוצה לאבד את זה לפני מימוש החזון, הפשרה רחוקה".

פרשן 'כיכר השבת' ישי כהן אמר: "הרצוג הבין שחלק מהמפגינים יוצאים כי הם מודאגים מהרפורמה, וחלק בכלל מתנגדם לנתניהו האיש. הרצוג מדבר לאלו שרוצים להגיע להבנות, הוא מדבר עם החלקים באופוזיציה שבאמת רוצים להגיע להבנות. לפי לא חותר להסכמה, כי נוח לו עם ההפגנות. הוא לוקח קרדיט עליהם. גנץ סער וכהנא, רוצים בהידברות. גם החכי"ם החרדים רוצים בפשרה, הם יודעים שהרפורמה כפי שהיא תוכל בעתיד גם לפגוע בציבור החרדי".

ארליך הוסיף: "המפגינים רואים את המעוז האחרון, הדמוגרפיה בישראל הולכת לכיוון הדתי והחרדי, השריד האחרון מבחינתם הוא בגץ שעוצר את ממשלות הימין. ביום שיקוצצו כנפיו של בגץ אין להם מה לחפש במדינת ישראל. אי אפשר להקל ראש בתחושות שלהם, אולי הציבור החרדי צריך להיות דווקא גשר בנושא, כמובן מבלי לפגוע בדברים החשובים לציבור החרדי".

כהן הסכים עם הדברים והסביר: "הנציגים החרדים לא מדברים על הרפורמה, כדי לא להפוך את זה לנושא של מלחמת דת, וזה נכון מבחינתם. אנשים אומרים לחרדים שבלי בגץ לא יהיה מי שיגן עלינו כמו עם המעונות. חשוב לשים לב שבגץ לא פסל את זה, הוא רק דחה את זה".

ארליך הוסיף והסביר את הבעייתיות של בג"ץ: "הם נוקטים במהלכים טכניים, בג"ץ לא הקפיא את היוזמה של ליברמן, הוא פשוט דחה את זה בחצי שנה, הוא לא בא ואמר שזה ערך לתת לאישה החרדית לעבוד. בגץ האכיל את הציבור החרדי מרורות, מבחינת בגץ היהדות מתנגשת עם הערכים החופשיים, לא נראה שבגץ רוצה להשתנות בזה".

"אנחנו לא רוצים להיות חלק מהדיון הזה כי גם אם בגץ יהיה באמת דמוקרטי אנחנו לא חלק ממנו, אנחנו מצפים להשיבה שופטינו כבראשונה, מבחינתנו אנחנו צריכים רק שבגץ לא יפגע בדברים החשובים לנו" סיכם ארליך.



0 תגובות